۱۳۸۷ مهر ۲۳, سه‌شنبه

وب گردي

در طول هفته گذشته مطالب تقريبا خوبي در مورد بهره وري و عوامل كاهش بهره وري در ايران جمع آوري كردم و مي خواستم جمع بندي مطالب را در وبلاگم قرار دهم و همچنين به وبلاگ هاي متعددي سر زدم و با دوستان جديدي آشنا شدم . چند نكته حاصل وب گرديم بود كه در زير به آنها اشاره مي كنم .
1- هدف من از ايجاد وبلاگم همانطور كه به آن اشاره شده تجربيات خودم چه در محيط كار و چه در طول تحصيل را در اختيار دوستان و همكاران و هم گرايشهاي خودم قرار دهم وهمچنين از نظرات و پيشنهادات دوستان در اين زمينه استفاد كنم.
2- متاسفانه وبلاگ هاي كه به صورت تخصصي در حوزه خاصي مشغول نوشتن هستند بسيار كم بيننده و وبلاگ هاي كه در مورد مسائل عام و يا بسيار پيش پا افتاده ، كامنت مي گذارند بسيار پر بيينده هستند .
3- نظرات دوستان در مورد مطالب، براي كساني كه مشغول نوشتن هستند بسيار با ارزش و همچنين مي تواند باعث ارائه راهكارهاي جديد شود كه متاسفانه در وبلاگ هاي تخصصي يا كسي نظر نمي دهد يا در قالب تقدير و تشكر است .

۴ نظر:

Unknown گفت...

بهمن خان سلام بر شما. آقا از حالا وحشت دارم که چه طوری این "نویسه ها" ی زیر رو باید بنویسم! به اندازه نیم متر توسط همکاران بلاگر پیش بینی شده است! از شوخی بگذریم واقعاً خدا این جایزه بازی ها را به خیر بگذراند. من رسماً توبه نامه برای اظهارنامه نویسی در سال های بعد آماده کردم و واقعاً خود را از شر این کار به غایت ابلهانه رها خواهم کرد. جانم به لب رسیده خداوکیلی! مصیبت 3 و 7 کم بود آقای انجمن اچ آر! هم اضافه شد. مواظب خودتان باشید. بدرود
افشین دبیری

HR گفت...

سلام افشين خان
باور كن تازه ما از ارزيابي فارغ شديم . البته خودت بهتر مي داني فقط وقت تلف كردن است . من واقعا دلم براي خودم و همكارانم مي سوزه . چقدر بايد تو جلسات الكي بشينيم و دروغ مصلحت آميز بگويم . راستي انجمن اچ ار معيارها را جا به جا كرده و معيار 4 معيار كاركنان است . جالب اينكه ارزيابان خيلي ضعف هستند . زياد هم جدي نگيريد چون راحت امتياز مي دهند .

Unknown گفت...

آقا درود
تغییر شماره معیار کارکنان مرا حیرت زده کرد و لاجرم سایت مربوطه را چک کردم. اما ظاهراً تغییر داده نشده! نکند منظور شما جایزه ای است که موسسه استاندارد متولی آن است؟
http://www.iranaward.org/tabid/88/Default.aspx
ضمناً من بیچاره شدم تا این کامنت ارسال شد. بعداً نگین چرا مردم کامنت کم می نویسن! بیاین به سیستم سنتی بلاگفا که برای ما پیرمردا راحت تره!
:)

HR گفت...

افشين جان سلام
منظور من جايزه NIQA كه براي اولين بار است در سازمانهادر حال اجرا شدن است . در شركتهاي بزرگ ،سازمان به واحدهاي مختلف تقسيم مي شوند و هر قسمت به صورت جداگانه در اين ارزيابي شركت مي كند و معيار 4 معيار كاركنان است و زير معيار كاركنان با اين عنوان شروع مي شود « 1-4 سازمانهاي موفق استعدادهاي كاركنان خود را در سطح فردي، گروهي و سازماني به طور كامل به كار گرفته و مديريت مي كنند و آنان را در راستاي ارتقا كيفيت محصول، ترغيب و تشويق كرده و توانمند ساخته و اقدامات لازم را جهت افزايش انگيزه و مشاركت آنها در بهبود كيفيت محصول بعمل مي آورند.» مي دانم خنده دار است ولي مهندس جان چاره اي نيست. ديروز ما حسابي ارزيابان محترم را سر كار گذاشتيم و مشتري دائم اين جايزه هم شديم.